Wednesday, January 07, 2009

Speechless

I never considered the "Palestinian Cause" to be my cause except from a humanitarian perspective. The nationalist and religious ties were never strong or close enough to be a motivation for me to adopt the cause more than from a humanitarian perspective.

And I've always criticized the media - Arabic media especially - for publishing pictures of dead and wounded people in any news item whether war, crime, natural disaster, or even a car accident no matter what the reason or justification were.

But after seeing on newspapers front pages the atrocities that Israel is committing in Gaza's schools against its children, I wonder how could the world understand the magnitude of the crimes without seeing such pictures.

Tragedies that stirred mixed feelings that might re-define some of the moral, humanitarian, and media ethics/beliefs for many people .. and myself.

Honestly, my heart and mind are in a vicious battle since the early morning, and I don't know where it's going to end.

I pray for an end to Gaza's children' suffering .. and all the children in Darfur, India, China, Somalia, and in other corners of the world where they have yet to receive the media's attention.

***************


لم أعتبر في يوم من الأيام "القضية الفلسطينية" قضيتي إلا من باب الإنسانية، أما الروابط القومية والدينية فهي لم تكن قوية ولصيقة لدرجة أن تخلق في دافعاً لتبني القضية أكثر من إنسانياً.

ولطالما انتقدت الصحف ووسائل الاعلام - العربية خاصة - لنشرها صور القتلى والجرحى البشعة في أي خبر، سواء حرب أم جريمة أو أو كارثة طبيعية حادث، مهما كان السبب والتبرير.

ولكن مع رؤية عربدة إسرائيل اليوم في مدارس غزة وأطفالها متصدرة صفحات الصحف، فكرت لبرهة في كيف للعالم أن يستوعب فداحة الجرائم دون رؤية مثل هذه الصور.

مآسي حركت في مشاعر مختلطة ربما تعيد تعريف بعض المفاهيم الأخلاقية والإنسانية والإعلامية عند الكثيرين .. وعندي.


أصارحكم ... القلب والعقل في صراع شرس منذ الصباح .. ولا أعرف إلى أين سينتهي.


الله يفرج كربة أطفال غزة ... ويكون بعون كل الأطفال في دارفور والهند والصين والصومال وغيرها من الأماكن في العالم التي لم تحظ بعد باهتمام وسائل الاعلام.

******

هذا أقل ما يمكن تقديمه ... فلا تتردد


*******

من أفضل ما قرأت في الموضوع

غانم النجار

دولة تختطف العالم


9 comments:

ma6goog said...

الله يعينهم

انا شخصيا قلبي ما يتحمل رؤية اموات فأتعمد لتغيير القناة وقت الاخبار


أين الحل؟

abu eldestor said...

اي والله الله يعين
منظر الاطفال يكسر القلب

m$n said...

تصدق ..بديت ماألوم بعض العرب فى كراهيتنا من شماتة بعضنا ،لهم

نعم قد لا تكون قضية فلسطين لها أولوية كمواطنة .. ولكن من الألوية أن أحافظ على أنسانيتى بأى طريقة كانت ، حتى لو كانت بسيطة المهم أن أضع راسى وأنا مرتاحة

Shurouq said...

ما يربطني بالقضية الفلسطينية علاقات إنسانية لا علاقة لها بالقومية ولا الدين.. ولو اني من فلول الفكر القومي

أحداث غزة لا تترك مجالا للتعليق
هو شعور تام بالعجز والخجل وكثير من الخدر

نـاقـوس said...

مشاعرك صادقه و كلامك جميل .. فعلاً اشاركك ما قلت .

المشين في الأمر ان هذه الارقام و الوفيات نراها في دارفور .. ولا من مهتم .. ونراها في العراق في البصرة و الحله و النجف .. ولا من مهتم .. ورأيناها في الجزائر وغيرها .. ولا من مهتم .

لا نهتم الا اذا كان المعتدي يهودي .. وهذا هو الانتقاء بعينه !

Aggz The Aggressor said...

Truer words were never spoken. I join you in your prayers and hope to see some Arab leaders show some balls for a change.

DK said...

والله مو معور قلبي غير هل يهال إللي بين الانقاض


وين العالم من الانسانيه ؟

مركبنا said...

صدقت اخي هي الانسانسة
لاتعرف دين ولا مذهب ولا فكر

Noura said...

It`s an atrocity.
من " أعقل " ما قرأت حول تلك الجرائم:

- Robert Fisk: Why do they hate the West so much, we will ask:

" The Israelis claim they are fighting in Gaza for us, for our Western ideals, for our security, for our safety, by our standards. And so we are also complicit in the savagery now being visited upon Gaza."
http://www.independent.co.uk/opinion/commentators/fisk/robert-fisk-why-do-they-hate-the-west-so-much-we-will-ask-1230046.html

- Can the Jewish People Survive Without an Enemy?

" And then the question facing our generation will be, can the Jewish people survive without an external enemy? Give me war, give me pogrom, give me disaster, and I know what to do; give me peace and tranquility, and I'm lost."
http://www.time.com/time/world/article/0,8599,1869325,00.html